1 września 2017

Ponad Wszysto - RECENZJA

Autor:
Tytuł: Ponad Wszystko
Tłumaczenie: Donata Olejnik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Ilość stron: 328




''Jeśli człowiek nie żałuje, znaczy że nie żył.''





Choroba nastoletniej Macddy jest bardzo rzadka. Ma alergię na cały świat. Od siedemnastu lat jest uwięziona w domu. Kontaktują się z nią wyłącznie mama i pielęgniarka. Pewnego dnia Maddy wygląda przez okno i widzi... jego. Jest wysoki, szczupły, ubrany na czarno. Ich spojrzenia się spotykają. Obserwuje go z oddali. Już wie, że jej życie właśnie się zmieniło. Nieodwracalnie. I wie, że to będzie katastrofa.  

O tej książce słyszałam dużo dobrego, więc zdecydowałam się ją przeczytać, żeby zobaczyć, czy rzeczywiście jest warta tego, co o niej mówią. Ponadto powstała świetna, jak słyszałam (a później się przekonałam) kinowa ekranizacja, co dodatkowo zachęcało mnie do sięgnięcia po tą lekturę.

"Bezpieczeństwo to nie wszystko, życie nie polega jedynie na oddychaniu."


Nastolatka uwięziona w domu poprzez chorobę, niemogąca zaznać życia jakie wiedzie większość jej rówieśników, niewiedząca jak wygląda szkoła czy zwykłe spotkanie ze znajomymi.Pewnego dnia pojawia się ON - chłopak, który wprowadza się do sąsiedztwa. Już po pierwszym spojrzeniu wiedziała, że ta znajomość nie przyniesie niczego dobrego. Przystojny, dobrze zbudowany i bardzo pewny siebie nastolatek może zwiastować tylko jedno - kłopoty.

Fabuła okazałą się bardzo "przyjemna" i lekka do czytania, chociaż tematyka nie była taka błaha. W jednych momentach jest radosna, a w innych smutna. Raz rozśmiesza człowieka, a już za chwilę potrafi doprowadzić do łez. Można powiedzieć, że jest "kołysanką emocjonalną".

''To, że nie możesz doświadczyć wszystkiego, nie znaczy, że masz niczego nie doświadczyć.''


Bohaterowie są zaskakujący, ciekawi i pełni tajemnic. Zbliżają się do siebie, kiedy nawzajem odkrywają przed sobą swe sekrety. O niektórych istnieniu oni sami nie mają pojęcia. Stają się dla siebie kimś więcej niż przyjaciółmi i są jak dwa magnesy o przeciwnych biegunach, które stale przyciągają się do siebie nawzajem.

Książka, która doczekała się ekranizacji. Niesamowita historia miłości. Przyznam się szczerze, że autorki nie znałam dopóki nie zrobiło się głośno o tej książce. Opowieść jest wciągająca i ujmująca za serce. Jestem pewna, że w przyszłości sięgnę po książki tej autorki i mam nadzieję, że okażą się tak samo dobre jak ta.

"Wszystko niesie z sobą pewne ryzyko. Nierobienie niczego też jest ryzykowne. Decyzja należy do ciebie."


Moja ocena: 7,2/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz